Mobilt design er ikke valgfrit

Når 50% af ens kunder benytter en eller anden form for mobilenhed, er det ikke valgfrit om man vil optimere sin webløsning til dem — det er en nødvendighed.

Den realisering havde Børn i byen i slutningen af 2013, hvorefter en længere proces blev sat i gang.

Ét website til alle enheder

I tæt samarbejde med UX'er, brugervenlighedseksperter og designere udviklede Substance Lab et nyt og funklende website, der tilpasser sig den enhed, brugeren sidder med.

Det ser super ud på min Samsung Galaxy III

Børn i byen bruger

Ét website betyder at der kun er ét site at vedligeholde og ét sted at holde fokus – det er simplere og billigere og nemmere for brugerne.

Smertefri lancering

Når man lancerer en så omfattende ændring af et site, må man også forvente, at brugerne råber op og at der skal rettes masser af småfejl i dagene efter lanceringen.

Stik mod forventningen løb lanceringen smertefrit og brugerne har været overvældende glade og positive for resultatet.

Resultatet

Tallene taler for sig selv: Børn i byens mobilbrugere kunne næsten ikke få armene ned.

Wauw, det ser godt ud!

Børn i byen bruger

Efter lanceringen steg mobilbrugernes antal læste sider med 18% og de spenderede i gennemsnit 26% mere tid på sitet.

På et reklamefinansieret website som Børn i byen er flere læste sider og mere engagement lig med flere penge på bundlinjen.

Skærmbillede fra Børn i byen

Børn i byen

Børn i byen er forældrenes guide til København og Aarhus. Her finder du anmeldelser, børnevenlige arrangementer og meget andet.

Substance Lab lavede

Integration med Google Maps, Integration med betalingsgateway, Programmering, Responsivt design og Udvikling af API

Teknologier

CSS, Google Maps, Javascript, MySQL, Ruby og Ruby on Rails

Andre cases

  1. Substance Lab ApS
  2. Jernbanegade 27
  3. 6000 Kolding
  4. Danmark