Når 50% af ens kunder benytter en eller anden form for mobilenhed, er det ikke valgfrit om man vil optimere sin webløsning til dem — det er en nødvendighed.
Den realisering havde Børn i byen i slutningen af 2013, hvorefter en længere proces blev sat i gang.
Ét website til alle enheder
I tæt samarbejde med UX'er, brugervenlighedseksperter og designere udviklede Substance Lab et nyt og funklende website, der tilpasser sig den enhed, brugeren sidder med.
Det ser super ud på min Samsung Galaxy III
Ét website betyder at der kun er ét site at vedligeholde og ét sted at holde fokus – det er simplere og billigere og nemmere for brugerne.
Smertefri lancering
Når man lancerer en så omfattende ændring af et site, må man også forvente, at brugerne råber op og at der skal rettes masser af småfejl i dagene efter lanceringen.
Stik mod forventningen løb lanceringen smertefrit og brugerne har været overvældende glade og positive for resultatet.
Resultatet
Tallene taler for sig selv: Børn i byens mobilbrugere kunne næsten ikke få armene ned.
Wauw, det ser godt ud!
Efter lanceringen steg mobilbrugernes antal læste sider med 18% og de spenderede i gennemsnit 26% mere tid på sitet.
På et reklamefinansieret website som Børn i byen er flere læste sider og mere engagement lig med flere penge på bundlinjen.